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El tred del disco nuevo :D

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Mensaje por -Alejandro-1991 Mar Ago 27, 2013 12:37 pm

Empecemos a flayearla que pinta lindo:




http://www.portalesquizofrenia.com/opeth-ya-preparan-la-grabacion-en-estudio-de-un-nuevo-disco-con-muchas-sorpresas/2013/08/#.UhxXqco40tw.facebook
Opeth ya preparan la grabación en estudio de un nuevo disco con muchas sorpresas


Como ya os contamos hace unos meses, el guitarrista de Opeth Fredrik Åkesson revelaba que el grupo entrará en el estudio de grabación en septiembre, a más tardar en octubre, y que ya tenían 3 temas completados. Pues bien, podemos confirmar que Mikael Akerfeldt asegura estos datos y ofrece nuevos detalles.
En unas declaraciones a la prensa, el líder del grupo, el sueco Mikael Akerfeldt, ha confirmado que ya están trabajando en el nuevo disco y que hay unos 30 minutos de música ya compuesta, a falta de entrar en estudio.
Según algunas informaciones, Opethquieren volver a incidir en sus influencias del progresivo de los 1960 y 70, como en el discutido anterior trabajo, 'Heritage', y Mikael pondrá su voz sobre un cuarteto de metal -los cuales suelen estar compuestos de trompeta, corneta, flauta, trombón, tubas...-.
También se ha podido saber que habrá invitados especiales en ese quinteto: Dizzy Gillespie, Buddy Rich y Mingus.
Y como ya os contamos, el guitarrista Fredrik Åkesson habló de los trabajos anteriores del grupo y de la repercusión que ha tenido el nuevo sonido entre sus seguidores: “Creo que todos los álbumes de Opeth son distintos unos de los otros. Eso siempre ha sido parte del legado de Opeth. Es posible que se espere que sea lo que tenemos que hacer visto que cada uno suena distinto de los otros. 'Heritage' tiene mucho del sonido clásico del grupo. No es que hiciéramos un álbum pop o algo parecido. Es muy oscuro, muy cambiante de humor y bastante intenso en muchos de sus momentos, pero hecho de otra manera, claro. Creo que muchos de nuestros seguidores no tienen una mente muy abierta y quizá les cueste un poquito digerir cada trabajo. O por lo menos yo lo entiendo así. Creo que fue muy importante hacer un álbum tan diferente en aquel momento, por lo menos para Mike, pero también para nosotros”.
Hablando sobre los métodos de grabación y composición y a la pregunta de si a la banda la gusta componer durante la gira o no, Fredrik, responde que: “Es más cómodo cuando volvemos a casa. En la carretera tenemos un montón de material sobre el que trabajar para los conciertos. Es un lugar en el que, en cierto modo, te aíslas. Es mucho más difícil componer cuando estás en la carretera. Supongo de todos modos que podríamos llevarlo a cabo, pero hay demasiadas distracciones realmente.”

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Mensaje por mauu Mar Ago 27, 2013 1:18 pm

Mikael pondrá su voz sobre un cuarteto de metal -los cuales suelen estar compuestos de trompeta, corneta, flauta, trombón, tubas...-.
También se ha podido saber que habrá invitados especiales en ese quinteto: Dizzy Gillespie, Buddy Rich y Mingus.
no entiendo, si estan todos muertos Embarassed  mala comprension lectora tal vez, jaja

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Mensaje por -Alejandro-1991 Mar Ago 27, 2013 1:45 pm

mauu escribió:
Mikael pondrá su voz sobre un cuarteto de metal -los cuales suelen estar compuestos de trompeta, corneta, flauta, trombón, tubas...-.
También se ha podido saber que habrá invitados especiales en ese quinteto: Dizzy Gillespie, Buddy Rich y Mingus.
no entiendo, si estan todos muertos Embarassed  mala comprension lectora tal vez, jaja

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Jajaja. No presté atención a eso. Recién ahora me doy cuenta. Bueno, ponen el plug in de poner a tocar a Gillespie y listo (?

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Mensaje por mauu Lun Sep 02, 2013 5:53 pm

http://www.elcuarteldelmetal.net/2013/09/mikael-akerfeldt-habla-sobre-el-nuevo.html

al parecer ya hay 4 temas listos y 3 que lo estan terminando de armar Laughing 
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Mensaje por -Alejandro-1991 Lun Sep 02, 2013 6:43 pm

Riff malvado = Sabbath

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Mensaje por mauu Dom Dic 01, 2013 8:39 pm

El tred del disco nuevo :D 1470260_465380026913129_1506180252_n

segun una fuente muy dudosa peron  se dice que esta es una aproximacion a la tapa del disco nuevo

en el hipotetico caso de que esta tapa fuera la posta, o fuese muy parecida a la que saquen, presiento un watershed/ghost reveries sin growls :LDR: 

estoy re manija, DEN NOTICIAS AL RESPECTO, PASEN EL TRACKLIST, NO SE, ALGO
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Mensaje por Andrew Dom Dic 01, 2013 10:44 pm

A mi se me hace mas un Blackwater park/ Watershed

Que se filtre algo por el amor de dios!
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Mensaje por -Alejandro-1991 Dom Dic 01, 2013 11:44 pm

Para mi va a sonar a Soundgarden, Gwen Stefany, 50 Cent y Periphery.


Todo bien con el Blackwater, Watershed... pero para mi, no va a tener nada que ver. Si esa fuera la tapa, el paralelo sale con el arte... pero en sonido, no creo que haya tanta similitud.





Si laburan Hoile o Smith, lo compro 10 veces sin haberlo escuchado.

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Mensaje por mauu Lun Dic 02, 2013 10:13 am

por lo pronto dijo que iba a ser mas pesado que Heritage, pero sin growls y eso

no se, que saque un disco de pedos que lo voy a venerar igual :tim:
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Mensaje por -Alejandro-1991 Lun Dic 02, 2013 1:47 pm

mauu escribió:por lo pronto dijo que iba a ser mas pesado que Heritage, pero sin growls y eso

no se, que saque un disco de pedos que lo voy a venerar igual :tim:
Para mi que va a ser un tributo a Horcas.

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Mensaje por BWpark Lun Dic 02, 2013 4:11 pm

-Alejandro-1991 escribió:
mauu escribió:por lo pronto dijo que iba a ser mas pesado que Heritage, pero sin growls y eso

no se, que saque un disco de pedos que lo voy a venerar igual :tim:
Para mi que va a ser un tributo a Horcas.
Que a su vez sería un tributo a Horcas y a su vez sería un tributo a Metallica, Slipknot, Hermética y Perón.
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Mensaje por -Alejandro-1991 Lun Dic 02, 2013 5:54 pm

BWpark escribió:
-Alejandro-1991 escribió:
mauu escribió:por lo pronto dijo que iba a ser mas pesado que Heritage, pero sin growls y eso

no se, que saque un disco de pedos que lo voy a venerar igual :tim:
Para mi que va a ser un tributo a Horcas.
Que a su vez sería un tributo a Horcas y a su vez sería un tributo a Metallica, Slipknot, Hermética y Perón.
Junto a Sergio Denis cantando la canción de hacer el amor con alegría.

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Mensaje por patopeth Mar Dic 03, 2013 11:18 pm

mauu escribió:por lo pronto dijo que iba a ser mas pesado que Heritage, pero sin growls y eso

no se, que saque un disco de pedos que lo voy a venerar igual :tim:

jaja que hdp, objetividad pura lo tuyo :mike: 
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Mensaje por -Alejandro-1991 Miér Dic 04, 2013 11:13 am

patopeth escribió:
mauu escribió:por lo pronto dijo que iba a ser mas pesado que Heritage, pero sin growls y eso

no se, que saque un disco de pedos que lo voy a venerar igual :tim:
jaja que hdp, objetividad pura lo tuyo :mike: 
Eso es porque se la pasa mirando el programa de Fantino.

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Mensaje por mauu Miér Dic 04, 2013 11:36 am

aguante el Show del Futbol, el resto pelea el segundo puesto peron 
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Mensaje por and01 Sáb Dic 07, 2013 2:41 pm

[quote="mauu"]El tred del disco nuevo :D 1470260_465380026913129_1506180252_n

naa, esto esta mal hecho, la imagen esta super pixelada por partes, el logo muy grande y al borde, no se ponen ahi porq la maquina que refila los libritos lo puede cortar, y aparte esta mal recortado porq tiene un borde extra... Alguien encontro una imagen con la onda de deliverance/damnation (pero mas macabra) y hizo esto..

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Mensaje por -Alejandro-1991 Sáb Dic 07, 2013 6:41 pm

Andy nos tiró toda la chapa de diseñador gráfico por la cabeza Razz

Coincido con lo del logo, está re grande. A las letras del título todos la bardean pero para mi quedan bien. Me encantaría igual que el arte del disco nuevo tenga una onda a Deliverance/Damnation.

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Mensaje por mauu Lun Dic 09, 2013 5:39 pm

hace bocha no entro al foro, tenes razon andi jajaja
la foto posta es de Taringa, es de un tred de fotos macabras, tetricas, etc

igual esta linda  peron 
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Mensaje por Andrew Dom Ene 12, 2014 2:37 pm

Opeth mainman Mikael Åkerfeldt is interviewed in the new issue of Decibel, and offers some hints as to the direction their next studio album, which will be recorded this year, could take.

"I have about six songs done and another two or three just started, plus a million ideas that I haven't processed yet. Some songs are simple and stripped-down, while others are epic in the true sense of the word. Business as usual, hopefully with unusual music." He says some songs may even feature strings. "Some of these things could easily be done with synthetic sounds or effects," he said, "but recording the Storm Corrosion LP with Steven Wilson made me realize what a massive difference it can mean to incorporate the real shit. I'm semi-pretentious in my songwriting and sometimes I go all in. I think it's time for 'all in' with strings and the full monty. Hopefully it won't be a mess."

http://www.roadrunnerrecords.com/news/opeth-mikael-20140106?utm_medium=email&utm_content=sales%40ed-stone.com&utm_campaign=January-11-2014_Digest+1.10.14&utm_source=Digest+1.10.14
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Mensaje por mauu Lun Ene 20, 2014 1:25 am

hace unos dias lei que ahora son 8 los temas, y no queda casi mas nada por terminar de ensamblar

dale Miguel, humille
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Mensaje por -Alejandro-1991 Lun Ene 20, 2014 2:32 pm

mauu escribió:hace unos dias lei que ahora son 8 los temas, y no queda casi mas nada por terminar de ensamblar

dale Miguel, humille

Se va solito al gol.

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Mensaje por Andrew Jue Mar 27, 2014 9:41 pm

I've been chomping at the bit to hear the new Opeth record ever since frontman and guitarist Mikael Åkerfeldt started talking about it later on in 2013. As a general statement, I liked Heritage but I thought it could've been a little more focused at times. So when Åkerfeldt said the new stuff would be heavier and "all over the place," I was simultaneously concerned and very interested. Where the hell could this new record go that would really, truly shock fans at this point? Well now I can tell you.

So here's how this is going to work…

The record has no name and the songs have no titles, so each song I'm going to title as the numbered track with the track length next to it. This way when the record comes out we'll at least know which songs I was referring to.
The songs are also apparently not "sequenced" which is an industry term for them not being in the final order for the album so I'm going to leave the flow from song to song out of this review.
I'm going to go track by track here and then make a statement at the end about the record overall. Think of that last part as a straightforward review.
Oh, and there's no growls or death metal vocals on this record. So if you're going to skim this review for any mention of them, save your time and go read something else.
So let's get to reviewin' us some new Opeth (that is probably out this June), yeah?

Track One (6:46)

If you would have told me this was a lost track written between Ghost Reveries and Damnation I wouldn't have even questioned it. The song kicks off with some organ and drum runs that settle into a little groove, another distant keyboard that sounds like a mix between strings and a theremin joins in and then everything explodes into the full band. The song sticks with the Ghost Reveries groove-vibe for a little and then calms down into Damnation pianos and mellotrons with the classic clean-toned droning guitar over top. Vocals come in around three-minutes and they're really layered over top what feels like a beefier version of the first section. Think Heritage with teeth. There's a killer guitar solo and then right before it's all over, there's a really interesting instrumental section that's a little shreddier than anything Opeth have done up to now. Not shreddy as in wanky, but this big full-band unison thing going on that's just really cool. Then a string section and organ fade the song out.

Track Two (5:36)

The track opens with an oscillating noise that sounds like an effected guitar and underneath comes this big, full band groove. I mean one seriously fat motherfucker of a riff. "Track Two" is a lot less progressively influenced than "Track One." There's a few verses, a chorus, a guitar solo and a few little four-or-eight-bar runs between the sections. Where the song lacks in progressive grandiosity, it makes up for by being a straight up headbanger. You know how when "Bohemian Rhapsody" by Queen comes on and there's that one part everyone head bangs to? This whole song is like that. One of the best moments is the guitar solo, not only because it just rips like mad, but because there's this punctuated, stop-and-go riff underneath that absolutely demands a foot tap at the very least. I would not suggest listening to this song in public because you're going to be forced to react to it in some capacity.

Track Three (10:53)

"Track Three" is one of those songs where you don't even realize eleven minutes has passed because you're enjoying the music so much. It's a really, really intense sounding song. I'm not precisely sure what makes it so sinister but there's a lot going on instrumentally that melds, yet clashes, in a really interesting way. The song evokes feelings of dread, like something bad that's about to happen any second now… it's coming for you. In my notes I wrote "4:40 is downright evil," and upon a second listen I was dead on with that. There's some back-masked vocals, sounds of something distant clattering and foggy keyboards. Whatever the dread being evoked before was for, it's there in that moment. Then out of the blue the song cuts to a vocals-only section followed closely by xylophones and acoustic guitars. Or at least for that section that goes until about 6:50 where the first section's mood gets revisited and slowly evolves into a mournful major key.

Vocals play a huge part in this song with their layering and general prominence, but that seems to be the story of this album so far.

Track Four (4:46)

It's hard not to compare this track to something off Damnation. Åkerfeldt croons "I don't want to bear my scars for you," acoustic guitars caress your ears with cold, bony fingers, a mellotron quietly plays a muted string patch in the background and the rhythm section tries to keep it as quiet as possible. The reliance on acoustic guitars in this one is strong, and it's such a simple chord progression that carries the song… but the structure around it is just beyond bleak mood-wise. If there were ever a song one could name as "the darkest" song Opeth have ever written, this one is a contender. "Track Four" is a testament to the band's ability to write heavy music without really incorporating any instruments that convey "heavy." This one weighs on the mind.

Track Five (4:32)

For what it's worth, this is a sick instrumental that strips away a lot of the instrumentation used throughout the rest of the record. This is Opeth doing Opeth without the aid of vocals, so the determination of song quality lies solely in the riffs. Which are delivered in abundance. The intro also sounds like it might be a fade in from another song, though if this one ends up being a standalone thing I'm not sure anyone is going to complain. The focus of half the instrumental is a phased, swirling, palm-muted guitar line that pokes through like a thousand dull pin pricks, letting tiny streams of light come through the foundations laid by the rest of the band. The other half is just a monster riff fest.

Track Six (7:31)

After listening to this album maybe five or six times in one day (particularly yesterday), I still cannot believe this song is Opeth. "Track Six" is Opeth doing an emulation of 1970's pop-meets-rock in such a way where it's still identifiably them. Like, if this song cut out a few sections and was performed by a band like Boston or Bachman Turner Overdrive, nobody would even question it. Even the guitar solo and instrumental sections wear the influence on their sleeves. This is also one of my favorite songs off the record. Some of it is going to get stuck in your head forever, some of it is going to open your eyes to an entirely new side of Opeth that you didn't know you wanted until the first time you've heard it and all of it is going to blow you right the hell away.

"Musical boundaries? What musical boundaries?"

Track Seven (7:47)

Here's another song where Opeth take a bit of a detour from what you might expect. Reliance on guitars and keyboards might be a mainstay for the group, but what about the lower family of strings? I'm talking about upright basses and cellos chugging along with their raspy voices while Åkerfeldt sings over top of them with the occasional keyboard flourish. If anything, "Track Seven" sounds like it should be in the soundtrack to a movie. The song also boasts one of my favorite endings to a song so far (until you get to "Track Eight," as I've found out). As the song grows in intensity and the throaty strings reach monolithic proportions in all frequencies, Åkerfeldt simply asks "have you ever seen the aftermath of giving up?" Boom. The last minute of the song is just a rhodes keyboard and talk of giving up in the winter. If this song really is about dying and giving up, then the conveyance of that mood or final moments is nailed.

Track Eight (8:02)

"Track Eight" would work really well as the closer to the record or as a palette cleanser between the bigger, heavier songs. I've made the comparison before in this review, but this song happens to also sound like a much bigger rendition of something that was on Damnation. The addition of a much more present string section, big choirs, slightly distorted guitars, the string section, the string section, the string section… did I mention how the string section makes this song? Because it does. It's a present element through the track, disappears for a little while some acoustic guitars take over with ghostly electric guitars and a piano, and then comes back in a big way. Or at least for the last minute when it's just strings and some vocals. It's such a mournful, sorrow-drenched arrangement that as the last notes play your heart almost wants to go with it. There's just this underlying sadness to it like you're walking about out your best friend's funeral. Whatever follows this song has to hit hard immediately, and if this really is the end of the record… wow. Wow. Wow. WOW. PERFECT ENDING. Seriously, you're going to hear the last three minutes of this song and never be able to look at another song the same way again. Prepare to have your heart torn in two.

Overall Impression

Honestly? This is the best record Opeth have put out since Ghost Reveries. The band continues their tradition of not repeating themselves but in a much better, more accessible way than they have in the past. The melodies and riffs from each song are instantly identifiable as that particular song, the new elements incorporated into the music fit extremely well and it seems like the record was written with each separate song in mind. As in it doesn't sound like any particular song revolves around one singular instrument or riff, but has everything beautifully play off each other. Where Heritage and Watershed may have been a little unfocused at time or lost in their own adventure of a new song, this record knows exactly what it's doing and nails it through and through. I'll even go as far as saying this record conveys the widest range of emotions I think I've ever heard Opeth convey, and with unbelievable grace and style. Absolutely none of the writing is heavy-handed in trying to get a point across.

As a point of reference, I'd say this record is either the missing link between Damnation and Ghost Reveries or if Heritage was written directly after Ghost Reveries without Watershed having ever existed. You get the idea.

So hey, Opeth. If any of you are reading this- thanks. You've written one of my favorite records of 2014. If not my favorite record of 2014.

If not my favorite record of the last few years.

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Mensaje por mauu Jue Mar 27, 2014 10:39 pm

BUENISIMO EL POST CHABON, KARMA
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Mensaje por Andrew Jue Mar 27, 2014 11:27 pm

Oh mi primer karma del 2014  Embarassed 

Me dejo re Hype cuando lo leí
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Mensaje por mauu Jue Mar 27, 2014 11:58 pm

es que es genial lo que subiste jajaja, de donde lo sacaste? yo estoy todo el dia buscando info y no encuentro nunca nada  peron 

me anima muchisimo que medio disco sean temas largos, y me generan intriga el ultimo tema, ademas del que se parece a Boston por el arreglo vocal  (beer)
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